Veelgestelde vragen
Vragen rondom een voorstelling
- Is de voorstelling al uitverkocht?
Op de website vindt u de meest actuele stand van zaken. Wanneer de voorstelling is uitverkocht, staat dit vermeld bij de betreffende voorstelling. U kunt zich echter wel op de wachtlijst laten plaatsen. Neem hiervoor contact op met de Theaterkassa. Zodra er kaarten retour komen en u bent aan de beurt, krijgt u bericht van ons. Let op, dit kan ook nog op de dag van de voorstelling gebeuren.
- Onze stoelnummers volgen elkaar niet op, zitten we nu wel naast elkaar?
De theaterzaal van Theater Geert Teis heeft een even en een oneven gedeelte. Dat betekent dat u naast elkaar zit wanneer u bijvoorbeeld stoelnummers 7 en 9 heeft, maar ook wanneer u de nummers 8 en 10 heeft. Wij plaatsen kaarten die gekocht zijn bij dezelfde bestelling altijd naast elkaar, of het nu om 2, 3 of 6 kaarten gaan. Alleen bij (bijna) uitverkochte voorstellingen kan dit anders zijn.
- Zijn er verschillende prijzen per rang of is alles één prijs?
In Theater Geert Teis kennen we maar één rang, dus zijn de prijzen gelijk voor alle stoelen.
- Ik heb nog tegoedbonnen, hoe worden deze verrekend?
Tegoedbonnen kunnen zowel worden ingeleverd bij de Theaterkassa of tijdens de voorverkoop worden opgestuurd met uw bestelformulier.
- Ik heb een PodiumCadeauKaart
Deze kunt u inleveren bij de Theaterkassa en online verzilveren.
- Wat zijn de administratiekosten?
In de voorverkoop betaalt u voor de afhandeling van uw seizoensreservering eenmalig € 4,50.
In de losse verkoop: u betaalt € 0,75 per toegangskaart wanneer u uw kaarten van tevoren reserveert bij de Theaterkassa. U betaalt geen reserverings- en administratiekosten als u kaarten aan de kassa koopt en meteen afrekent. Voor het aanmaken van een factuur (dat kan alleen wanneer u minimaal drie weken voor de voorstellingsdatum reserveert) berekenen wij tevens € 4,50 administratiekosten.
- Kan ik mijn kaarten weer inleveren, bijvoorbeeld door ziekte of een andere reden? En hoe?
Eenmaal gekochte plaatsbewijzen worden niet gerestitueerd. Als u op de dag van de voorstelling door omstandigheden niet in staat bent om naar het theater te komen, draagt het theater daarvoor geen verantwoordelijkheid. Slechts in heel bijzondere situaties kunt u tot een week voor de voorstelling kaarten omruilen voor een andere voorstelling in hetzelfde seizoen. Alleen bij uitverkochte voorstelling kunt u ook binnen een week voor de voorstelling nog kaarten inleveren, waarna wij voor u proberen deze kaarten door te verkopen. Als dit lukt, ontvangt u een tegoedbon. Bij ruiling/doorverkopen brengen wij u per kaart € 2,50 annuleringskosten in rekening.
- Hoe lang van te voren moet ik bij een voorstelling aanwezig zijn?
Het liefst een half uur van te voren, dan heeft u ruim de tijd om eventuele zaken nog te regelen.
- Waarom is soms wel en soms geen pauze tijdens een voorstelling?
De beslissing om wel of geen pauze te houden tijdens een voorstelling, ligt in zijn geheel bij de artiesten en is een artistieke keuze. Bij sommige voorstellingen is een pauze handig (bijvoorbeeld omdat het decor veranderd wordt, of omdat de voorstelling uit verschillende delen bestaat), bij andere voorstellingen doet een pauze afbreuk aan het geheel. Theater Geert Teis heeft hier verder geen invloed op.
- Wat betekent/houdt CJP in?
CJP is een afkorting voor de Cultuur Jongeren Paspoort. Dit is een kortingspas voor jongeren tot 30 jaar. Heeft u een pas, dan krijgt uw korting op geselecteerde voorstellingen.
- Voorzieningen voor mindervaliden | Slechthorenden
Theater Geert Teis is toegankelijk voor rolstoelgebruikers en de zalen hebben speciale rolstoelplaatsen. Ook is er een toilet voor mindervaliden. De balkons van de zaal zijn niet met de lift bereikbaar. Rolstoelplekken zijn alleen te koop via de Theaterkassa, telefonisch of via het bestelformulier (bij de voorverkoop). Theater Geert Teis beschikt voor slechthorenden over een geluidsversterkingssysteem. U kunt op de avond zelf een gehoorversterker lenen bij de informatiebalie. Dragers van een gehoorapparaat kunnen daarmee het geluid van de voorstelling ontvangen via de ringleidingsstand. Heeft u geen gehoorapparaat (of een gehoorapparaat dat ons signaal niet kan ontvangen), dan kunt u een hoofdtelefoon aansluiten op de gehoorversterker (2,5 mm aansluiting). Hoofdtelefoons worden uitgeleend bij de informatiebalie.
- Stoelverhogers
Bij jeugd- en familievoorstellingen beschikt het theater over voldoende stoelverhogers voor de allerkleinsten. Voor kleine volwassenen zijn er kussens te leen bij de informatiebalie.
Parkeren
- Waar kan ik parkeren en zijn hier kosten aan verbonden?
Er zijn meerdere gratis parkeerplaatsen rondom het theater te vinden, te weten: Geert Teisplein, Liliënthalplein en het Generaal Maczekplein. Laatstgenoemde 2 parkeerplaatsen vallen onder de blauwe parkeerzone. Met een blauwe parkeerschijf kunt u maximaal 2 uur vrij parkeren op ma t/m vrij van 09.00-18.00 uur (don tot 21.00 uur) en op zaterdag tot 17.00 uur. Buiten deze tijden kunt u gewoon vrij parkeren.