Veelgestelde vragen

Vragen rondom een voorstelling

- Is de voorstelling al uitverkocht?

Op de website vindt je de meest actuele stand van zaken. Wanneer de voorstelling is uitverkocht, staat dit vermeld bij de betreffende voorstelling. Je kunt zich echter wel op de wachtlijst laten plaatsen. Neem hiervoor contact op met de Theaterkassa. Zodra er kaarten retour komen en je bent aan de beurt, krijgt je bericht van ons. Let op, dit kan ook nog op de dag van de voorstelling gebeuren.

- Onze stoelnummers volgen elkaar niet op, zitten we nu wel naast elkaar?
De theaterzaal van Theater Geert Teis heeft een even en een oneven gedeelte. Dat betekent dat je naast elkaar zit wanneer je bijvoorbeeld stoelnummers 7 en 9 heeft, maar ook wanneer je de nummers 8 en 10 heeft. Wij plaatsen kaarten die gekocht zijn bij dezelfde bestelling altijd naast elkaar, of het nu om 2, 3 of 6 kaarten gaan. Alleen bij (bijna) uitverkochte voorstellingen kan dit anders zijn.

- Zijn er verschillende prijzen per rang of is alles één prijs?

In Theater Geert Teis kennen we maar één rang, dus zijn de prijzen gelijk voor alle stoelen.

- Ik heb nog tegoedbonnen, hoe worden deze verrekend?

Tegoedbonnen kunnen zowel worden ingeleverd bij de Theaterkassa of tijdens de voorverkoop worden opgestuurd met je bestelformulier. Als je een account hebt op onze website, zal het tegoed automatisch beschikbaar komen in je account en worden verrekend bij een volgende bestelling. 

- Ik heb een PodiumCadeauKaart

Deze kun je inleveren bij de Theaterkassa en online verzilveren.

- Wat zijn de administratie- en reserveringskosten?

Manier van bestellen:            Kosten:
Online                                     €1,00 per bestelling
Theaterkassa telefonisch      €1,50 per bestelling
Theaterkassa persoonlijk       €0,00 per bestelling
Op factuur                              €4,50 per bestelling
E-Factuur met betaallink        €1,00 per bestelling

Type kaarten:
E-tickets                                   €0,00 per bestelling
Per post toesturen                  €2,50 per bestelling

- Kan ik mijn kaarten weer inleveren, bijvoorbeeld door ziekte of een andere reden? En hoe?

Eenmaal gekochte plaatsbewijzen worden niet gerestitueerd. Als je op de dag van de voorstelling door omstandigheden niet in staat bent om naar het theater te komen, draagt het theater daarvoor geen verantwoordelijkheid. Slechts in heel bijzondere situaties kun je tot een week voor de voorstelling kaarten omruilen voor een andere voorstelling in hetzelfde seizoen. Alleen bij uitverkochte voorstelling kun je ook binnen een week voor de voorstelling nog kaarten inleveren, waarna wij voor je proberen deze kaarten door te verkopen. Als dit lukt, ontvangt je een tegoedbon. Bij ruiling/doorverkopen brengen wij je per kaart € 2,50 annuleringskosten in rekening.

- Hoe lang van te voren is het theater geopend?

Theater Geert Teis is altijd één uur voor aanvang van iedere voorstelling geopend. Daarnaast is onze Theaterkassa geopend van dinsdag t/m vrijdag van 13.00 tot 15.00 uur.

- Waarom is soms wel en soms geen pauze tijdens een voorstelling?

De beslissing om wel of geen pauze te houden tijdens een voorstelling, ligt in zijn geheel bij de artiesten en is een artistieke keuze. Bij sommige voorstellingen is een pauze handig (bijvoorbeeld omdat het decor veranderd wordt, of omdat de voorstelling uit verschillende delen bestaat), bij andere voorstellingen doet een pauze afbreuk aan het geheel. Theater Geert Teis heeft hier verder geen invloed op.

- Wat betekent/houdt CJP in?

CJP is een afkorting voor de Cultuur Jongeren Paspoort. Dit is een kortingspas voor jongeren tot 30 jaar. Heeft u een pas, dan krijgt uw korting op geselecteerde voorstellingen.

- Voorzieningen voor mindervaliden | Slechthorenden

Theater Geert Teis is toegankelijk voor rolstoelgebruikers en de zalen hebben speciale rolstoelplaatsen. Ook is er een toilet voor mindervaliden. De balkons van de zaal zijn niet met een lift bereikbaar. Rolstoelplekken zijn alleen te koop via de Theaterkassa, telefonisch of via het bestelformulier (bij de voorverkoop). Theater Geert Teis beschikt voor slechthorenden over een geluidsversterkingssysteem. Je kunt op de avond zelf een gehoorversterker lenen bij de informatiebalie. Dragers van een gehoorapparaat kunnen daarmee het geluid van de voorstelling ontvangen via de ringleidingsstand. Heb je geen gehoorapparaat (of een gehoorapparaat dat ons signaal niet kan ontvangen), dan kun je een hoofdtelefoon aansluiten op de gehoorversterker (2,5 mm aansluiting). Hoofdtelefoons worden uitgeleend bij de informatiebalie.

- Stoelverhogers

Bij jeugd- en familievoorstellingen beschikt het theater over voldoende stoelverhogers voor de allerkleinsten. Voor kleine volwassenen zijn er kussens te leen bij de informatiebalie.

Parkeren

- Waar kan ik parkeren en zijn hier kosten aan verbonden?

Er zijn meerdere gratis parkeerplaatsen rondom het theater te vinden, te weten: Geert Teisplein, Liliënthalplein en het Generaal Maczekplein. Laatstgenoemde 2 parkeerplaatsen vallen onder de blauwe parkeerzone. Met een blauwe parkeerschijf kunt u maximaal 2 uur vrij parkeren op ma t/m vrij van 09.00-18.00 uur (don tot 21.00 uur) en op zaterdag tot 17.00 uur. Buiten deze tijden kunt u gewoon vrij parkeren.

Overige vragen

- Kan ik de zaal huren?  

Dat kan zeker! Kijk hier voor de mogelijkheden

- Waar vind ik technische informatie?

Die vindt u hier

- Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Dat kan door te mailen naar teis@stadskanaal.nl of te bellen naar 0599-631731.